Every story has an end but in life every ending is just a new beginning

coretan T.A

assalamualaikum n selamat pagi smua :)*pagi2 buta plak tuh.

jari jemari aku tetibe ase nak mnaip pepagi nie.ok kat sini aku nak citer ttg 'essential oil'.
 korg pnah dgar or tahu tak ape 2 'essential oil'??

meh sini aku nak story kat korg.'essential oil is a concentrated,hydrophobic liquid containing volatile aroma compounds from plants.(nah,amek kau..pehe dok?)ayat mudah ye mcm nak proses minyak wngi la derr :)smlm aku ngan mber2 nak hasilkan mnyak wangi dri buah orange.proses nie sgt2 la lama.first step is grate the outer rind of the orange.(kupas je)
   tadaaaaaaaaaaaaaa...nie la orange ye...nie b4 kupas :)  


nie ahli group aku,tgh b'gotong-royong mgupas buah nie bak kata peribahasa berat sama dipikul,ringan sama dijinjing.*oke,aku mnipu lg..lalala.


amboi , rajin ye cik anis :) nie salah sorg group aku..
*b'lakon rjin ler tuh.
   nie la hasil kerja ktaorg,mcm mne ok x???
#lau tak ok,ckp ok jew :)


untuk hasilkan minyak , kita gune kulit je.so,isi ye,kita makan..yummm2 :)
next step,kita kne perah kulit tadi tuk dapatkan juice.pastu masukkan kat dlm centrifuge machine.
 mesti xtau kan ape tue centrifuge.#kalau nak tau,rajin2kan ke google
experiment nie t'paksa di sambung ari lain coz t'lalu lama..so nanti aku smbung lg ye.





   
sampai sini je coretan aku kali nie,bye~
  






thanks sudi singgah..i wish u were here again (^_^)

No comments:

Post a Comment

::assalamualaikum..
hai, komen la ckit SATU pon jadi lah !!
thanks comel :)::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...